Czy mogę kupić, jeżeli nie jestem muzykiem / wokalistką lub nie pracuję w firmie z branży audio?

      Oczywiście, że tak

Nasza produkcja albowiem nie ogranicza li tylko do wytwarzania oficjalnych nagród znanych jako złote płyty, ale obejmuje także pamiątkowe egzemplarze oraz inne okołomuzyczne produkty czy inne pamiątki czy prezenty, nawet nie związane z tematami fonograficznymi. Po prostu skontaktuj się z nami i przekaż nam swój pomysł lub potrzeby

Ponadto faza omawiania jest bezpłatna i bez zobowiązań. Ale prezentowane w jej toku szkice / projekty / wizualizacje / zdjęcia oraz przedstawiane koncepty jak i autorskie rozwiązania montażowe stanowią wyłączną własność intelektualną firmy PogoNeo; i przechodzą na stronę zamawiająca tylko wtedy, jeśli ta nabędzie je drogą kupna [oddzielnie od samego produktu]

 
 
 

Czy zaprojektujecie i wyprodukujecie dla mnie coś innego lub nietypowego?

      Jesteśmy profesjonalistami, a dodatkowo wyobraźnia nas nie ogranicza

Winylowe płyty i inne oprawione produkty prezentowane w naszej Galerii są tylko małym wycinkiem z naszego bogatego portfolio, a możliwości projektowe i realizacyjne PogoNeo wykraczają daleko poza nasze dotychczasowe produkcje. Ciągle poszukujemy nowych rozwiązań i materiałów oraz stale napotykamy się na inspiracje, jak i realizujemy nasze autorskie pomysły

 
 
 

Czy mogę dokonać zwrotu zakupionego produktu?

      Tak, w przeciągu 10 dni licząc od jego odebrania; ale za wyjątkiem sytuacji, gdy produkt był przez klienta użytkowany [wręczony, przekazany do odbiorcy docelowego, upubliczniony na profilu społecznościowym, pokazany w mediach, wystawiony do dalszej odsprzedaży etc.]. Możliwość takiego zwrotu nie dotyczy także produkcji, które nie były realizacjami standardowymi

 
 
 

Czym jest produkt standardowy czyli realizacja zwykła?

      Po nawiązaniu kontaktu mailowego wysyłamy aktualną ofertę. Potencjalny klient otrzymuje więc w mailu informację, co w danym momencie działalności produkcyjnej naszej firmy uchodzi za standard. Jeżeli jest mało czasu na realizację i / lub budżet nie jest wysoki, to zakupiony powinien być właśnie standard

Jeżeli natomiast potencjalny klient ma od razu sprecyzowane wymagania odbiegające od naszych standardowych rozwiązań, to w celu przyspieszenia realizacji często pomijamy tę fazę omawiania. W toku omawiania istnieje oczywiście możliwość obniżenia wymagań / wytycznych z produktów z zaawansowanych do standardu, zwłaszcza jeżeli koszta okażą się zbyt wysokie lub zostanie zbyt mało czasu na realizację zlecenia

 
 
 

Ile kosztuje taka złota płyta winylowa w oprawie?

      Cena każdego egzemplarza jest zawsze adekwatna do jego jakości, rozmiaru oprawy oraz ilości elementów. Ale w firmie PogoNeo poziom wykonania nawet w podstawowym standardzie jest relatywnie wysoki, albowiem na przykład nie używamy kiczowatych ram ze sklejki czy też prostackich antyram wypaczających wręcz pojęcie oprawy. Nie stosujemy także taniej technologii grawertonowych tabliczek, będących imitacją prawdziwego grawerowania. Jednakże wpływ na koszt każdej produkowanej nagrody lub nietypowej pamiątki, może mieć wpływ termin realizacji zakreślony przez stronę kupującą

 
 
 

Jaka jest wielkość ram używanych do oprawiania produktów?

      Stosowna wedle naszego doświadczenia do oprawionej zawartości lub taka, jaką Ty sobie zażyczysz. Wymiary podawane przez nas w fazie projektowej są nominalne i mogą różnić się od faktycznych o kilka milimetrów

 
 
 

Jaki jest rozmiar złotych / platynowych płyt gramofonowych?

      Taki sam jak typowego czarnego krążka winylowego znanego z czasów analogowych. Taki tak zwany longplay ma standardowo 12", co w systemie metrycznym przekłada się na trzydziestocentymetrową średnicę całej powierzchni płyty. Ponadto wykonujemy także na specjalne zamówienie mniejsze krążki winylowe: 10" [czyli o średnicy dwudziestu pięciu centymetrów] oraz 7" [czyli wielkości piętnastocentymetrowej]; te ostatnie są określane mianem singli. A oprócz tego oprawiamy także złote i platynowe płyty optyczne

 
 
 

Jakie są dostępne kolory płyt winylowych i optycznych [czyli na przykład kompaktowych]?

      "Typowe" złoto oraz platyna [czyli jasny złoty i srebrny] można kupić zawsze, a inne natomiast [teoretycznie dowolne] kolory, dostępne są na specjalne zamówienie

 
 
 

Jak wygląda powierzchnia takiej złotej płyty winylowej?

      Praktycznie tak samo jak prawdziwej czarnej płyty gramofonowej, z zachowaniem detali w postaci struktury ścieżek audio i ewentualnych pauz ich rozdzielających. Ale co ważne, dodatkowo ma ona lustrzane efekty. Oczywiście dotyczy to także płyt platynowych, które w naszym odczuciu na żywo wyglądają nawet lepiej niż złote krążki

Na niektórych zdjęciach naszych przykładowych realizacji w Galerii, można zobaczyć właśnie między innymi zbliżenia powierzchni takich złotych i platynowych płyt winylowych

 

 
 

Dlaczego niektóre z winyli na zdjęciach mają ciemne obszary wokół ich środków?

      Centralna część krążków gramofonowych, zwana labelem, ma wokół siebie powierzchnię praktycznie "gładkiego" lustra. A zrobienie zdjęcia takiej powierzchni, bez jednoczesnego odbijania się w niej aparatu, jest bardzo trudne i czasochłonne. Zazwyczaj podczas sesji fotograficznej, zwłaszcza przy ujęciu od frontu, obszar ten [wraz z innymi częściami płyty winylowej] ulega właśnie takiemu sztucznemu / fałszywemu pociemnieniu. W rzeczywistości nasze płyty winylowe mają w miarę jednolity kolor na całej swojej powierzchni, który jednakże zmienia się w zależności od kąta patrzenia i oświetlenia dostępnego w danym pomieszczeniu. Ta sama płyta na różnych zdjęciach może więc wyglądać całkiem odmiennie

 
 
 

Posiadaniem więc jakich detali charakteryzują się sprzedawane przez was płyty gramofonowe?

      Używane przez nas płyty winylowe charakteryzuje się zazwyczaj tym, że posiadają: label papierowy, dziurę na środku labela [czyli siłą rzeczy także na środku płyty], wyżłobioną spiralę naprowadzającą ramię z igłą na pierwszą ścieżkę audio, numer seryjny i inne oznaczenia nadawane w procesie tłoczenia w pobliżu labela [na jednej lub obu stronach krążka], wyżłobioną ścieżkę lub ścieżki audio, [zależnie od egzemplarza] mniej lub bardziej wyraźnie widoczne pauzy oddzielające poszczególne ścieżki, wyżłobioną spiralę odprowadzającą ramię z końca ostatniej ścieżki audio

Ponadto nasze płyty winylowe mogą mieć wypukłości na labelu oraz / lub na swojej krawędzi zewnętrznej oraz, co należy podkreśli, poszczególne egzemplarze mogą się różnić między sobą w stopniu znacznym nawet w ramach jednego zamówienia


 
 
 

A jak wygląda w takim razie płyta optyczna?

      Jeśli chodzi konkretnie o tak zwane kompakty, to w przeciwieństwie do winyli, nie są one urozmaicone i mają nieżłobioną [gładką] powierzchnię. Dodatkowo, płyty kompaktowe na przynajmniej jednej ze swoich stron mienią się tęczą [przy ich poruszaniu w stosunku do źródła światła], a co wynika z technologii ich produkcji. Taka tęcza przez niektóre osoby może być postrzegana jako efekt niepożądany, ale jest on immanentny- i dotyczy on nie tylko szeroko pojętych płyt CD [czyli CD-DA, SACD, CD-RW etc.] ale także takich technologii jak LaserDisc, DVD czy Blur-ray. Takie krążki zazwyczaj posiadają także małe i różne miniaturowe oznaczenia w rodzaju numeru seryjnego czy daty ich produkcji

Rodzaj płyty optycznej jest przez nas dobierany zawsze do konkretnego zlecenia. Czasami wybór ten jest mocno zawężony

 
 
 

Czy płyty CD i płyty winylowe mają takie same kolory

      Odcienie tych dwóch różnych typów nośników audio są różne. Także poszczególne egzemplarze płyt w obrębie jednego ich typu [a więc i zamówienia] mogą różnić się od siebie odcieniami

 
 
 

Czy płyty i inne elementy mają takie same kolory

      Odcienie dwóch różnych przedmiotów / elementów [np. winyla i plakietki czy ramy] prawie na pewno będą różne od siebie i to w stopniu znacznym. Czasami istnieje możliwość ich dopasowania lub nawet ujednolicenia ich odcieni, ale zazwyczaj wiąże się to z dodatkowymi kosztami oraz wydłużeniem całego czasu produkcji. Także poszczególne egzemplarze samych płyt winylowych w obrębie jednego ich typu [a więc i zamówienia] mogą różnić się od siebie odcieniami. Ale z kolei inne elementy [takie jak na przykład plakietka] są kolorystycznie zuniformizowane- za wyjątkiem sytuacji, gdy na materiale dokonywane są dodatkowe procesy upiększające, uzgodnione oczywiście ze stroną kupującą

 
 
 

Czy te krążki winylowe i kompaktowe można potem dotknąć?

      Nie, ponieważ w celach ochronnych są umieszczane zawsze pod szybą wykonaną z prawdziwego szkła lub [czasami] z tworzywa sztucznego. Oprawy płyt nie są odporne na działanie warunków atmosferycznych i bezwzględnie powinny być trzymane wewnątrz pomieszczeń

 
 
 

Czy taka złota płyta winylowa jest rzeczywiście zrobiona ze złota?

      Nasze platynowe i złote płyty gramofonowe kiedyś zawierały śladowe ilości metali szlachetnych, ale generowało to niepotrzebne koszta nie przynoszące wymiernych zysków w sferze wizualnej. Obecnie głównym ich składnikiem jest tworzywo sztuczne z grupy winylowej. Nasze krążki są więc złote / platynowe tylko "z nazwy", ale jednocześnie można powiedzieć, że są to "prawdziwe" winyle

 
 
 

Czy taka złota płyta optyczna jest rzeczywiście zrobiona ze złota?

      Nie. Tak jak w przypadku krążków winylowych nasze złote i platynowe płyty optyczne są takowe tylko z tytułu ich nazwy oraz ich wyglądu, gdyż nie zawierają metali szlachetnych

 
 
 

A jakich materiałów używacie do wytwarzania pozostałych elementów nagród i pamiątek?

      Przeróżnych, klasycznych jak i całkowicie nowatorskich. Na przykład przez długi okres nasze standardowe ramy były wykonywane z prawdziwego drewna [a więc nie z taniej sklejki], ale jakiś czas temu zamieniliśmy je na listwy aluminiowe. Ale równie dobrze możemy całą oprawę wyprodukować z tworzywa sztucznego o konkretnie sprecyzowanej specyfikacji, lub w tym starym starym stylu [czyli z drewna]. Jako "tło" zazwyczaj służy nam odpowiednio powycinane passe-partout, ręcznie lub maszynowo; ale to też nie jest żadną regułą, bo równie dobrze tłem może być u nas wysokiej jakości plakat lub na przykład jakiś materiał o powierzchni lustra. Nasze tabliczki natomiast, to są różne stopy metali bądź tworzywa sztuczne- dobierane zawsze pod kątem estetyki całości lub próby zgrania ich kolorów z pozostałymi oprawianymi elementami

Produkty standardowe są więc wykonywane wedle ściśle określonych zawczasu reguł i metod, a które to aktualne w danym momencie specyfikacje podawane są stronie kupującej w ramach korespondencji e-mailowej jeszcze przzed podjęciem decyzji o zakupie

 
 
 

Czy na taką złotą płytę winylową mogę nagrać moje piosenki?

      Takie lustrzane krążki gramofonowe nie odtwarzają dźwięku. A ostatnia tłocznia winyli, która przetrwała transformację ustrojową w Polsce oraz światową rewolucję technologiczną w branży audio, została zamknięta jeszcze w latach dziewięćdziesiątych XX wieku. Możliwość nagrania prawdziwej płyty winylowej oferują firmy stricte fonograficzne

 
 
 

Czy wykonacie dla mnie okładkę mojego lub fikcyjnego albumu?

      Jeżeli jest taka potrzeba, to przerabiamy już istniejące covery lub tworzymy własne grafiki całkowicie od podstaw. Adaptujemy także zwykłe zdjęcia na bardziej rozbudowane formy graficzne takie jak plakat czy kolaż. Dla PogoNeo edycja grafik czy logotypów oraz retusz zniszczonych zdjęć, to czynności takie same jak używanie nożyczek czy kleju

 
 
 

Jakie pliki akceptujecie?

      Wszelkie rastrowe, poczynając od JPEG a na transparentnych PNG kończąc. Oprócz tego obrabiamy treści na krzywych [dostarczone najlepiej w CDR lub PDF] oraz na warstwach [PSD]. Ale jak zajdzie taka potrzeba, to odtworzymy do stanu używalności Twoją grafikę na podstawie przysłanych nam niskiej jakości GIFów albo nawet sami coś narysujemy od podstaw

[Jeżeli nie wiesz o chodzi w tej informacji, to się nie przejmuj- możesz nam po prostu przesłać takie pliki jakimi dysponujesz, a my zapewne i tak sobie z nimi poradzimy]

 
 
 

W jakich paletach mogą być zapisane kolory w plikach?

      Grafiki najlepiej nam przysyłać, w razie możliwości, od razu zarówno w RGB jak i w CMYK. Poza tym nie jest nam obca praca z przestrzeniami barw RAL oraz PANTONE. Ogólnie mówiąc, w firmie PogoNeo praca odbywa się na poziomie profesjonalnym, a więc z użyciem różnych technologii i maszyn- zatem zmiana techniki lub materiału nierzadko w ostatniej chwili [czy to na życzenie klienta, lub z powodu słabego efektu wizualnego widocznego w ramach przeprowadzonego testu], nie jest dla nas nierozwiązywalnym problemem

[Jeżeli nie wiesz o chodzi w tej informacji, to się nie przejmuj- możesz nam po prostu przesłać takie pliki jakimi dysponujesz, a my zapewne i tak sobie z nimi poradzimy]

 
 
 

W jaki sposób zapakujecie produkt, aby nie został uszkodzony w transporcie?

      Opakowania standardowych produktów PogoNeo to nie są przypadkowe płachty tektury znalezione na tyłach supermarketu, ale wyprodukowane specjalnie dla nas estetyczne kartony w ramach zamówień zgodnych z europejskim systemem FEFCO przeznaczonym dla profesjonalistów. Także nasza folia bąbelkowa nie jest "z gatunku byle taniej", lecz stanowi udane połączenie twardych pęcherzyków powietrza z miękkim tworzywem polipropylenowym. Całość zawijana jest w czarną folię stretch w celu ochrony przed warunkami atmosferycznymi oraz ciekawskimi oczami personelu firm transportowych. Dodatkowo na końcu owijamy wszystko taśmami zawierającym ostrzeżenia o szklanej zawartości. My nie oszczędzamy więc nawet na tym końcowym etapie

      Jednakże w przypadku realizacji niestandardowych kwestia pakowania i wysyłki jest już sprawą całkowicie indywidualną. Bywa, że stajemy przed problemem rozwiązania kwestii wysyłki oprawy całkowicie szklanej i / lub o nierównym rozłożeniu ciężkości. Bywa więc, iż paczki z produktami niestandardowymi nie są więc estetyczne a ich wypełniacze stanowią przeróżne materiały. [Oczywiście także takie opakowania dla niestandardowych produktów można wykonać bardziej estetycznie, ale generuje to dodatkowe koszta, ponoszone wówczas przez stronę kupującą]

 
 
 

No ale czy podczas wysyłki towaru nie dojdzie do jego zniszczenia lub opóźnienia całego procesu?

      Niestety każda firma przewozowa potrafi zdemolować powierzone jej produkty lub nawet je zgubić; niezależnie od sposobu ich opakowania czy ich zadeklarowanej wartości. Gdyby tak nie było, to firmy kurierskie nie oferowałyby opcji dodatkowego ubezpieczenia przyjmowanych przesyłek. Poza tym zlecony przez nas dzień odbioru przesyłki nie jest jej gwarantowanym dniem odbioru przez firmę transportową. Niestety wieloletnia praktyka pokazała nam, że poziom usług kurierskich w Polsce pozostawia wiele do życzenia, niezależnie od wybranej firmy przewozowej

Z tego też względu strona kupująca powinna mieć na uwadze fakt, że o ile firma PogoNeo może wykonać wszystko w ustalonym terminie, o tyle firma kurierska może popsuć plany dotyczące wręczenia zakupionej nagrody czy prezentu poprzez zwyczajne zniszczenie w transporcie powierzonego jej przedmiotu lub samowolne przełożenie sobie dnia odbioru [i to w dodatku bez uprzedniego poinformowania o tym zleceniodawcy]. Zatem zamawianie jakichkolwiek produktów na tak zwaną ostatnią czy też przedostatnią chwilę jest więc niewskazane. Sugerujemy zatem mocno składanie zamówień w terminie umożliwiającym nam wytworzenie także ewentualnych duplikatów lub produktów zastępczych. Albowiem nawet relatywnie łatwa powtórna produkcja płyty standardowej zabiera nam czas zarówno na jej wytworzenie fizyczne jak i ponowne przetransportowanie

 
 
 

A jeśli firma przewozowa faktycznie zniszczy mój produkt, to co wtedy?

      Otrzymaną od nas przesyłkę z towarem zawsze należy otworzyć w obecności kuriera, w celu stwierdzenia, czy jej zawartość nie została w jakiś sposób uszkodzona / zniszczona; a szczególnie wtedy, jeżeli już na samym opakowaniu widać uszkodzenia takie jak wgniecenia, dziury czy zdartą folię i taśmy. Jeżeli faktycznie zostaną stwierdzone jakieś uszkodzenia produktu, to kurier ma obowiązek spisać protokół szkody i zostawić na miejscu jego jeden egzemplarz wraz ze swoim podpisem. Taki protokół musi wymieniać dokładnie [czyli nie zdawkowo] rodzaj uszkodzeń oraz wszystkie produkty / elementy nimi dotknięte. Oprócz tego protokół szkody musi wymieniać sposób zapakowania przesyłki i oznaczeń znajdujących się na niej. Bardzo przydatne będą zdjęcia, które sugerujemy wykonywać jeszcze przed kompletnym odpakowaniem przesyłki, w trakcie jej otwierania oraz już po jej otworzeniu

Jeżeli natomiast przesyłka zostanie otworzona już po odjeździe kuriera, to także później istnieje możliwość spisania ewentualnego protokołu zaistniałej szkody. Zgodnie z Prawem Przewozowym termin na to wynosi 7 dni kalendarzowych i ulega wstrzymaniu w momencie zgłoszenia powstania szkody firmie przewozowej

      Bez otrzymania ewentualnego protokołu spisanego przez pracownika firmy przewozowej w trakcie przekazania towaru i wymieniającego wszystkie jego uszkodzenia, zarówno sam nasz klient jak i sprzedawca towaru [czyli PogoNeo] będą mieli mocno utrudnione dochodzenie od przewoźnika rekompensaty za ewentualne straty przez niego spowodowane. Jeżeli strona kupująca lub odbiorca przesyłki zaniecha czynności związanych z prawidłowym udokumentowaniem szkód oraz przekazaniem nam protokołu, to tym samym zrzeknie się swojego prawa do jakiejkolwiek rekompensaty z tytułu takich strat ze strony PogoNeo. Dochodzenie ewentualnych roszczeń będzie musiało się zatem odbyć bezpośrednio od przewoźnika, bez zaangażowania w ten proces firmy PogoNeo

 
 
 

To właściwie kto i w jaki sposób ma potem dochodzić rekompensaty za zniszczony produkt albo za w ogóle zgubioną przesyłkę?

      Oprócz stawianego przez firmy transportowe przy rozpatrywaniu zgłaszanych im reklamacji warunku otrzymania prawidłowo sporządzonego protokołu szkody, praktykują one także konieczność przedstawienia im udokumentowania poniesionych faktycznych kosztów naprawczych lub wytworzenia produktów zastępczych. W związku z tym nabywca naszych produktów zniszczonych przez przewoźnika ma cztery opcje. Nasz klient może albowiem po uprzednim odpowiednim uzgodnieniu szczegółów:

A] Odesłać nam na nasz koszt rzeczone produkty w celu ich bezpłatnego naprawienia. Nasz klient nie ponosi wówczas dodatkowych kosztów finansowych lecz jedynie czasowe, które to oraz ich następstwa nie podlegają rekompensacie ze strony firmy PogoNeo

B] Naprawić uszkodzony towar we własnym zakresie, a udokumentowanie kosztów z tym związanych [w postaci na przykład rachunku od jakiegoś rzemieślnika] dołączyć do reklamacji składanej we własnym zakresie u przewoźnika. Nasz klient ponosi wówczas wszelkie koszta, a PogoNeo nie jest zobligowane do ich jakiejkolwiek rekompensaty

C] Dokonać u nas zakupu duplikatów - i dochodzić rekompensaty z tym związanej we własnym zakresie w firmie transportowej. W przypadku całkowicie negatywnego lub chociaż zaledwie częściowego niezrekompensowania przez przewoźnika kosztu drugiego zakupu naszemu klientowi, nabywca pozostaje wówczas z takim dodatkowo poniesionym wydatkiem, gdyż firma PogoNeo jako niebędącą stroną procesu reklamacyjnego nie jest zobligowana do anulowania czy chociaż wyrównania ewentualnie powstałej w ten sposób "dopłaty" za pierwotną sprzedaż

D] Dokonać u nas zakupu duplikatów - i scedować dochodzenie rekompensaty z tym związanej na firmę PogoNeo. W przypadku całkowicie negatywnego lub chociaż zaledwie częściowego niezrekompensowania straty przez przewoźnika kosztu drugiego zakupu firmie PogoNeo, nabywca pozostaje wówczas z takim dodatkowo poniesionym kosztem, albowiem firma PogoNeo zwróci swojemu klientowi tylko tyle środków finansowych, ile sama w procesie reklamacji faktycznie otrzyma od przewoźnika

Te cztery opcje wynikają wprost z działań firm transportowych - i sugerujemy naszej klienteli zdecydowanie się na wybranie opcji dla niej najbardziej odpowiedniej zawczasu, aby ewentualnie potem uniknąć niepotrzebnej dodatkowej straty czasu oraz różnych negatywnych emocji kierowanych niewłaściwie pod adresem sprzedawcy towaru zamiast w kierunku jego przewoźnika

Natomiast w przypadku uzyskania przez nas wstępnej informacji o zagubieniu przesyłki przez przewoźnika, firma PogoNeo nie może uznać jej za takową do czasu uzyskania ostatecznego potwierdzenia jej statusu. Zatem ewentualne żądanie zwrotu kwoty zakupu kierowane do PogoNeo może być uznane za zasadne dopiero po kompletnym zakończeniu procedur przez firmę transportową związanych z poszukiwaniami. Na tej samej zasadzie rozpoczęcie przez nas fizycznego wykonywania nieodpłatnego duplikatu będzie odłożone w czasie do momentu zakończenia ustaleń z przewoźnikiem. Nasz klient natomiast może dokonać zakupu duplikatu bez oczekiwania na rozwiązanie tej kwestii, ale nie może potem liczyć na zwrot kosztów zakupu duplikatu w przypadku odnalezienia przez przewoźnika jego pierwowzoru

 
 
 

Czy naprawdę muszę spisać protokół szkody?

      Tak, gdyż jest on podstawą do udowodnienia zasadności roszczeń

Przesyłki można także po prostu nie przyjąć, powołując się na widoczne z zewnątrz potencjalne uszkodzenia jej zawartości i / lub grzechoczącą zawartość słyszalną ze względu na grawitację oddziałującą na stłuczone / pokawałkowane elementy. Bo też jeżeli przy przechylaniu lub potrząsaniu jeszcze nieodpakowaną przesyłką słychać efekt pudełka z puzzlami, to najprawdopodobniej jej elementy zostały stłuczone. W przypadku nie przyjęcie przesyłki zostanie ona do nas odesłana [na koszt PogoNeo] i tym samym obowiązek sporządzenia protokołu szkody zostanie scedowany na nas

 
 
 

A jeśli firma przewozowa zostawi przesyłkę "u sąsiada" lub "w sklepie obok"?

      Takiej przesyłki nie należy w ogóle odbierać i niezwłocznie zgłosić jej zaginięcie firmie kurierskiej lub ewentualnie nam

Firma PogoNeo wysyła towar zawsze na adres wskazany nam przez klienta- i za to płaci firmie transportowej. Jeżeli przesyłka została więc dostarczona do osoby / firmy trzeciej, to usługa przewozowa została wykonana nieprawidłowo- i należy to wyjaśnić z tymże przewoźnikiem właśnie

      Strona kupująca zgadzając się, czy to aktywnie czy pasywnie, na odebranie przesyłki z adresu innego niż ustalonego z PogoNeo i wymienionego na liście przewozowym ryzykuje, iż ewentualny protokół szkody zostanie sporządzony nieprawidłowo lub w nawet w ogóle

 
 
 

Co robicie w sytuacji uszkodzenia produktu przez przewoźnika?

      Jeśli jest to technicznie możliwe, to naprawiamy uszkodzony produkt, po jego dostarczeniu na adres wskazany przez PogoNeo. Czasami aby stwierdzić, czy przedmiot uda się naprawić [lub ewentualnie zmodyfikować go na tyle aby ukryć uszkodzenia], musimy go najpierw obejrzeć na żywo- czyli wówczas takiego stwierdzenia możemy dokonać dopiero po otrzymaniu rzeczonego produktu. Ale jeśli uszkodzenia widoczne na ewentualnych zdjęciach udostępnionych nam przez stronę kupującą są zbyt poważne / widoczne, to możemy od razu założyć, że zostanie wykonany jego duplikat lub jakaś forma zbliżona / zastępcza. Możemy tak też postąpić na wyraźne życzenie klienta

Do momentu otrzymania przez nas prawidłowo sporządzonego protokołu szkody lub jego kopii, wykonanie wszelkich napraw, duplikatów lub produktów zastępczych będzie wiązało się z dodatkowymi kosztami, które będzie musiała bezpośrednio ponieść strona składająca reklamację do takiego produktu zakupionego uprzednio. Takie różne ewentualne koszta będą uzgadniane przed fizycznym podjęciem się przez nas napraw / wymiany

 
 
 

Co robicie w sytuacji zagubienia produktu przez przewoźnika?

      Czekamy na ostatecznie potwierdzenie od firmy transportowej, iż przesyłki nie udało im się odnaleźć i w związki z czym wypłaci ona odszkodowanie z tego tytułu. Wówczas wytworzymy duplikat lub jakąś formę zbliżoną / zastępczą

Nowe prace możemy też rozpocząć wcześniej, ale tylko na wyraźne życzenie klienta, gdyż będzie się to wiązało ze sprzedażą nowego produktu. Albowiem należy liczyć się z tym, iż zagubiona przesyłka zostanie odnaleziona w przyszłości i / lub dostarczona do adresata w sposób prawidłowy

 
 
 

Jak szybko dokonujecie ewentualnych napraw lub wytworzenia nowych egzemplarzy?

      Tak szybko tylko będzie to możliwe w danej sytuacji

A konkretnie w przypadku ponownego zakupu nagród standardowych to w przeciągu 3 dni roboczych, licząc od dnia następnego po otrzymaniu przez nas odpowiedniego protokołu szkody i / lub dyspozycji dotyczącej nowego zlecenia. Jeżeli do wyprodukowania będzie więcej niż jedna sztuka, to każda kolejna może wydłużyć czas fizycznej realizacji o dodatkowy dzień roboczy. W przypadku naprawy natomiast czas liczony jest od dnia następnego po otrzymaniu przez nas przesyłki z uszkodzonym produktem i także podlega on potencjalnemu adekwatnemu wydłużenia o ilość dni równą liczbie przysłanych do procesowania egzemplarzy

Natomiast produkty niestandardowe wymagają od nas indywidualnego podejścia- więc strona kupująca nie może liczyć na to, iż ich duplikaty lub wersje zastępcze zostaną wytworzone w takim samym okresie czasu, jaki był potrzebny na produkcję oryginałów / pierwowzorów. A to czy strona kupująca zleca realizację produktu standardowego czy niestandardowego, jest jej wyborem w toku omawiania zlecania- gdyż to klient decyduje czy chce kupić standardową nagrodę, coś bardziej niezwykłego lub nawet w ogóle niebędącego nagrodą określaną mianem złotej / platynowej płyty

W przypadku produktów niestandardowych wytworzenie duplikatu może okazać się nawet niemożliwe, gdyż jakiś materiał zastosowany w jego produkcji zostanie zużyty na wytworzenie oryginału / pierwowzoru. Zatem jedynie w przypadku rozwiązań standardowych możemy zagwarantować powtarzalność procesu produkcji w ramach reklamacji

 
 
 

Czy lepiej jest zatem naprawić produkt uszkodzony, wytworzyć jego kopię lub może coś zastępczego

      To wszystko zależy od tego co konkretnie stało się z oryginałem oraz ile czasu jest nam skłonna dać strona kupująca.

Może się zdarzyć, że wytworzenie duplikatu nawet niestandardowego produktu nie będzie problemem- a może być tak, że jedynym sensownym rozwiązaniem będzie przeróbka uszkodzonej nagrody. To oczywiście będzie ustalone z klientem w toku korespondencji, po fakcie zgłoszenia reklamacji z takiego czy innego powodu

 
 
 

Ile czasu mam na wykonanie ewentualnego zgłoszenia natury reklamacyjnej?

      Czas na wykonanie ewentualnego zgłoszenia natury reklamacyjnego do firmy PogoNeo [dotyczącego zarówno uszkodzenia towaru w transporcie jak i samych produktów jako takich] wynosi do 7 dni licząc od dnia doręczenia przesyłki przez przewoźnika. Powinno ono mieć formę wiadomości e-mailowej przysłanej na adres w ramach którego było omawiane dane zlecenie. Forma SMSowa i rozmowa telefoniczna nie są właściwe, więc jako takie nie zobowiązują nas do jakichkolwiek działań. A w przypadku wybrania drogi listownej, swoje zgłoszenie reklamacyjne [dotyczące wyłącznie uszkodzenia towaru w transporcie] należy kierować bezpośrednio do firmy transportowej, wybierając tym samym dochodzenie roszczeń od niej we własnym zakresie

 
 
 

Czy swoją paczkę mogę odebrać w Paczkomacie InPost?

      Ze względu na gabaryty, w większości przypadków niemożliwym jest skorzystanie z tego typu opcji odbioru naszych produkcji. Na pewno nie jest to możliwe w stosunku do realizacji standardowych

 
 
 

Ile konkretnie kosztuje transport waszych oprawionych produktów?

      Zazwyczaj 20-25 PLN brutto, czyli za: dostawę standardowego produktu, następnego dnia roboczego [ale bez gwarancji, do godziny 18:00. Ale mnoga liczba egzemplarzy [nawet standardowych] produktów może [ale nie zawsze musi] wygenerować dodatkowe opłaty. Natomiast koszta kurierskie z pewnością podniesie wysyłka przyspieszona [czyli na przykład konkretnie "nie później niż do godziny 12:00"] lub dostawa towaru w sobotę. Także oprawy wielkogabarytowe są bardziej kosztowne. A w przypadkach extremalnych towar wysyłamy na palecie lub dowozimy we własnym zakresie. Takie indywidualne kwestie transportowe, a więc i koszta oraz ich dostępność, są oczywiście ustalane z klientem w ramach omawiania zlecania

 
 
 

Czy otrzymam fakturę VAT na swój zakup?

      Nie, ponieważ nasza firma nie rozlicza w sposób czynny podatku VAT, więc zgodnie z polskim prawem naszym legalnym ewentualnym dokumentem sprzedaży może być wyłącznie rachunek. Oczywiście na podstawie takiego rachunku także można odliczać koszta uzyskania przychodu, a sam koszt transportu produktów będzie zazwyczaj ujęty na nim jako oddzielna pozycja

 
 
 

W jaki sposób mogę zapłacić za swój zakup?

      Przelewem bankowym lub na nasze konto w PayPalu albo gotówką. A w wyjątkowych przypadkach możemy sprzedać nasze produkcje za pobraniem. Natomiast na dzień dzisiejszy nie obsługujemy jeszcze transakcji kartami płatniczymi i walutami wirtualnymi

 
 
 

Czy można przysłać oryginalne płyty CD w celu ich wykorzystania w oprawie?

      Jeżeli strona kupująca chce przysłać nam swoje oryginalne płyty, to muszą nam one zostać po prostu sprzedane; a który to koszt poniesiony przez PogoNeo zostanie potem ujęty na rachunku wystawionym w związku z danym zleceniem. Jest to podyktowane tym, że w przypadku zaginięcia paczki lub zdemolowania jej zawartości przez firmę kurierską, my musimy być w stanie udowodnić przewoźnikowi stratę dotyczącą także tych dodatkowych płyt CD. Ewentualnie to PogoNeo może dokonać odpowiedniego zakupu we wskazany nam sklepie stacjonarnym lub internetowym [i także w takim przypadku taki dodatkowy koszt zostanie doliczony do ceny końcowej]

 
 
 

Gdzie mogę znaleźć informacje o płytach winylowych i sprzęcie gramofonowym?

      Na początek można odwiedzić serwis Gramofonia.pl, zawierający sporo informacji dotyczących winyli, recenzji sprzętu i opisów akcesoriów muzycznych