czyli odpowiedzi na często zadawane pytania
Czy mogę
kupić , jeżeli nie jestem muzykiem / wokalistką lub nie pracuję w firmie z branży audio?Oczywiście, że tak
Nasza
produkcja albowiem nie ogranicza li tylko do wytwarzania oficjalnychnagród znanych jakozłote płyty , ale obejmuje także pamiątkowe egzemplarze oraz inne okołomuzyczneprodukty czy inne pamiątki czy prezenty, nawet nie związane z tematami fonograficznymi. Po prostuskontaktuj się z nami i przekaż nam swój pomysł lub potrzebyPonadto faza omawiania jest bezpłatna i bez zobowiązań. Ale prezentowane w jej toku szkice / projekty / wizualizacje / zdjęcia oraz przedstawiane koncepty jak i autorskie rozwiązania montażowe stanowią wyłączną własność intelektualną firmy
PogoNeo ; i przechodzą na stronę zamawiająca tylko wtedy, jeśli ta nabędzie je drogąkupna [oddzielnie od samegoproduktu ]
Czy zaprojektujecie i
wyprodukujecie dla mnie coś innego lub nietypowego?Jesteśmy profesjonalistami, a dodatkowo wyobraźnia nas nie ogranicza
Winylowe płyty i inneoprawione produkty prezentowane w naszejGalerii są tylko małym wycinkiem z naszego bogatego portfolio, a możliwości projektowe i realizacyjnePogoNeo wykraczają daleko poza nasze dotychczasoweprodukcje . Ciągle poszukujemy nowych rozwiązań i materiałów oraz stale napotykamy się na inspiracje, jak i realizujemy nasze autorskie pomysły
Czy mogę dokonać zwrotu
zakupionego produktu ?Tak, w przeciągu 10 dni licząc od jego odebrania; ale za wyjątkiem sytuacji, gdy
produkt był przez klienta użytkowany [wręczony, przekazany do odbiorcy docelowego, upubliczniony na profilu społecznościowym, pokazany w mediach, wystawiony do dalszejodsprzedaży etc.]. Możliwość takiego zwrotu nie dotyczy takżeprodukcji , które nie były realizacjami standardowymi
Czym jest
produkt standardowy czyli realizacja zwykła?Po nawiązaniu kontaktu mailowego wysyłamy aktualną ofertę. Potencjalny klient otrzymuje więc w mailu informację, co w danym momencie działalności
produkcyjnej naszej firmy uchodzi za standard. Jeżeli jest mało czasu na realizację i / lub budżet nie jest wysoki, tozakupiony powinien być właśnie standardJeżeli natomiast potencjalny klient ma od razu sprecyzowane wymagania odbiegające od naszych standardowych rozwiązań, to w celu przyspieszenia realizacji często pomijamy tę fazę omawiania. W toku omawiania istnieje oczywiście możliwość obniżenia wymagań / wytycznych z
produktów z zaawansowanych do standardu, zwłaszcza jeżeli koszta okażą się zbyt wysokie lub zostanie zbyt mało czasu na realizację zlecenia
Ile kosztuje taka
złota płyta winylowa w oprawie ?Cena każdego egzemplarza jest zawsze adekwatna do jego jakości, rozmiaru
oprawy oraz ilości elementów. Ale w firmiePogoNeo poziom wykonania nawet w podstawowym standardzie jest relatywnie wysoki, albowiem na przykład nie używamy kiczowatych ram ze sklejki czy też prostackich antyram wypaczających wręcz pojęcieoprawy . Nie stosujemy także taniej technologii grawertonowych tabliczek, będących imitacją prawdziwego grawerowania. Jednakże wpływ na koszt każdejprodukowanej nagrody lub nietypowej pamiątki, może mieć wpływ termin realizacji zakreślony przez stronękupującą
Jaka jest wielkość ram używanych do
oprawiania produktów? Stosowna wedle naszego doświadczenia do
oprawionej zawartości lub taka, jaką Ty sobie zażyczysz. Wymiary podawane przez nas w fazieprojektowej są nominalne i mogą różnić się od faktycznych o kilka milimetrów
Jaki jest rozmiar
złotych / platynowych płyt gramofonowych ?Taki sam jak typowego czarnego
krążka winylowego znanego z czasów analogowych. Taki tak zwany longplay ma standardowo 12", co w systemie metrycznym przekłada się na trzydziestocentymetrową średnicę całej powierzchnipłyty . Ponadto wykonujemy także na specjalne zamówienie mniejszekrążki winylowe : 10" [czyli o średnicy dwudziestu pięciu centymetrów] oraz 7" [czyli wielkości piętnastocentymetrowej]; te ostatnie są określane mianem singli. A oprócz tego oprawiamy takżezłote i platynowe płyty optyczne
Jakie są dostępne kolory
płyt winylowych i optycznych [czyli na przykład kompaktowych]?"Typowe"
złoto orazplatyna [czyli jasnyzłoty i srebrny ] możnakupić zawsze, a inne natomiast [teoretycznie dowolne] kolory, dostępne są na specjalne zamówienie
Jak wygląda powierzchnia takiej
złotej płyty winylowej ?Praktycznie tak samo jak prawdziwej czarnej
płyty gramofonowej , z zachowaniem detali w postaci struktury ścieżek audio i ewentualnych pauz ich rozdzielających. Ale co ważne, dodatkowo ma ona lustrzane efekty. Oczywiście dotyczy to takżepłyt platynowych , które w naszym odczuciu na żywo wyglądają nawet lepiej niżzłote krążki Na niektórych zdjęciach naszych przykładowych realizacji w
Galerii , można zobaczyć właśnie między innymi zbliżenia powierzchni takichzłotych i platynowych płyt winylowych
Dlaczego niektóre z
winyli na zdjęciach mają ciemne obszary wokół ich środków?Centralna część
krążków gramofonowych , zwana labelem, ma wokół siebie powierzchnię praktycznie "gładkiego" lustra. A zrobienie zdjęcia takiej powierzchni, bez jednoczesnego odbijania się w niej aparatu, jest bardzo trudne i czasochłonne. Zazwyczaj podczas sesji fotograficznej, zwłaszcza przy ujęciu od frontu, obszar ten [wraz z innymi częściamipłyty winylowej ] ulega właśnie takiemu sztucznemu / fałszywemu pociemnieniu. W rzeczywistości naszepłyty winylowe mają w miarę jednolity kolor na całej swojej powierzchni, który jednakże zmienia się w zależności od kąta patrzenia i oświetlenia dostępnego w danym pomieszczeniu. Ta samapłyta na różnych zdjęciach może więc wyglądać całkiem odmiennie
Posiadaniem więc jakich detali charakteryzują się
sprzedawane przez waspłyty gramofonowe ?Używane przez nas
płyty winylowe charakteryzuje się zazwyczaj tym, że posiadają: label papierowy, dziurę na środku labela [czyli siłą rzeczy także na środkupłyty ], wyżłobioną spiralę naprowadzającą ramię z igłą na pierwszą ścieżkę audio, numer seryjny i inne oznaczenia nadawane w procesie tłoczenia w pobliżu labela [na jednej lub obu stronachkrążka ], wyżłobioną ścieżkę lub ścieżki audio, [zależnie od egzemplarza] mniej lub bardziej wyraźnie widoczne pauzy oddzielające poszczególne ścieżki, wyżłobioną spiralę odprowadzającą ramię z końca ostatniej ścieżki audioPonadto nasze
płyty winylowe mogą mieć wypukłości na labelu oraz / lub na swojej krawędzi zewnętrznej oraz, co należy podkreśli, poszczególne egzemplarze mogą się różnić między sobą w stopniu znacznym nawet w ramach jednegozamówienia
A jak wygląda w takim razie
płyta optyczna?Jeśli chodzi konkretnie o tak zwane kompakty, to w przeciwieństwie do
winyli , nie są one urozmaicone i mają nieżłobioną [gładką] powierzchnię. Dodatkowo,płyty kompaktowe na przynajmniej jednej ze swoich stron mienią się tęczą [przy ich poruszaniu w stosunku do źródła światła], a co wynika z technologii ichprodukcji . Taka tęcza przez niektóre osoby może być postrzegana jako efekt niepożądany, ale jest on immanentny- i dotyczy on nie tylko szeroko pojętychpłyt CD [czyli CD-DA, SACD, CD-RW etc.] ale także takich technologii jak LaserDisc, DVD czy Blur-ray. Takiekrążki zazwyczaj posiadają także małe i różne miniaturowe oznaczenia w rodzaju numeru seryjnego czy daty ichprodukcji Rodzaj
płyty optycznej jest przez nas dobierany zawsze do konkretnego zlecenia. Czasami wybór ten jest mocno zawężony
Czy
płyty CD ipłyty winylowe mają takie same koloryOdcienie tych dwóch różnych typów nośników audio są różne. Także poszczególne egzemplarze
płyt w obrębie jednego ich typu [a więc i zamówienia] mogą różnić się od siebie odcieniami
Czy
płyty i inne elementy mają takie same koloryOdcienie dwóch różnych przedmiotów / elementów [np.
winyla i plakietki czy ramy] prawie na pewno będą różne od siebie i to w stopniu znacznym. Czasami istnieje możliwość ich dopasowania lub nawet ujednolicenia ich odcieni, ale zazwyczaj wiąże się to z dodatkowymi kosztami oraz wydłużeniem całego czasuprodukcji . Także poszczególne egzemplarze samychpłyt winylowych w obrębie jednego ich typu [a więc i zamówienia] mogą różnić się od siebie odcieniami. Ale z kolei inne elementy [takie jak na przykład plakietka] są kolorystycznie zuniformizowane- za wyjątkiem sytuacji, gdy na materiale dokonywane są dodatkowe procesy upiększające, uzgodnione oczywiście ze stronąkupującą
Czy te
krążki winylowe i kompaktowe można potem dotknąć?Nie, ponieważ w celach ochronnych są umieszczane zawsze pod szybą wykonaną z prawdziwego szkła lub [czasami] z tworzywa sztucznego.
Oprawy płyt nie są odporne na działanie warunków atmosferycznych i bezwzględnie powinny być trzymane wewnątrz pomieszczeń
Czy taka
złota płyta winylowa jest rzeczywiście zrobiona zezłota ?Nasze
platynowe i złote płyty gramofonowe kiedyś zawierały śladowe ilości metali szlachetnych, ale generowało to niepotrzebne koszta nie przynoszące wymiernych zysków w sferze wizualnej. Obecnie głównym ich składnikiem jest tworzywo sztuczne z grupywinylowej . Naszekrążki są więczłote / platynowe tylko "z nazwy", ale jednocześnie można powiedzieć, że są to "prawdziwe"winyle
Czy taka
złota płyta optyczna jest rzeczywiście zrobiona zezłota ?Nie. Tak jak w przypadku
krążków winylowych naszezłote i platynowe płyty optyczne są takowe tylko z tytułu ich nazwy oraz ich wyglądu, gdyż nie zawierają metali szlachetnych
A jakich materiałów używacie do wytwarzania pozostałych elementów
nagród i pamiątek?Przeróżnych, klasycznych jak i całkowicie nowatorskich. Na przykład przez długi okres nasze standardowe ramy były wykonywane z prawdziwego drewna [a więc nie z taniej sklejki], ale jakiś czas temu zamieniliśmy je na listwy aluminiowe. Ale równie dobrze możemy całą
oprawę wyprodukować z tworzywa sztucznego o konkretnie sprecyzowanej specyfikacji, lub w tym starym starym stylu [czyli z drewna]. Jako "tło" zazwyczaj służy nam odpowiednio powycinane passe-partout, ręcznie lub maszynowo; ale to też nie jest żadną regułą, bo równie dobrze tłem może być u nas wysokiej jakości plakat lub na przykład jakiś materiał o powierzchni lustra. Nasze tabliczki natomiast, to są różne stopy metali bądź tworzywa sztuczne- dobierane zawsze pod kątem estetyki całości lub próby zgrania ich kolorów z pozostałymioprawianymi elementami
Produkty standardowe są więc wykonywane wedle ściśle określonych zawczasu reguł i metod, a które to aktualne w danym momencie specyfikacje podawane są stroniekupującej w ramach korespondencji e-mailowej jeszcze przzed podjęciem decyzji ozakupie
Czy na taką
złotą płytę winylową mogę nagrać moje piosenki?Takie lustrzane
krążki gramofonowe nie odtwarzają dźwięku. A ostatnia tłoczniawinyli , która przetrwała transformację ustrojową w Polsce oraz światową rewolucję technologiczną w branży audio, została zamknięta jeszcze w latach dziewięćdziesiątych XX wieku. Możliwość nagrania prawdziwejpłyty winylowej oferują firmy stricte fonograficzne
Czy wykonacie dla mnie okładkę mojego lub fikcyjnego albumu?
Jeżeli jest taka potrzeba, to przerabiamy już istniejące covery lub tworzymy własne grafiki całkowicie od podstaw. Adaptujemy także zwykłe zdjęcia na bardziej rozbudowane formy graficzne takie jak plakat czy kolaż. Dla
PogoNeo edycja grafik czy logotypów oraz retusz zniszczonych zdjęć, to czynności takie same jak używanie nożyczek czy kleju
Jakie pliki akceptujecie?
Wszelkie rastrowe, poczynając od JPEG a na transparentnych PNG kończąc. Oprócz tego obrabiamy treści na krzywych [dostarczone najlepiej w CDR lub PDF] oraz na warstwach [PSD]. Ale jak zajdzie taka potrzeba, to odtworzymy do stanu używalności Twoją grafikę na podstawie przysłanych nam niskiej jakości GIFów albo nawet sami coś narysujemy od podstaw
[Jeżeli nie wiesz o chodzi w tej informacji, to się nie przejmuj- możesz nam po prostu przesłać takie pliki jakimi dysponujesz, a my zapewne i tak sobie z nimi poradzimy]
W jakich paletach mogą być zapisane kolory w plikach?
Grafiki najlepiej nam przysyłać, w razie możliwości, od razu zarówno w RGB jak i w CMYK. Poza tym nie jest nam obca praca z przestrzeniami barw RAL oraz PANTONE. Ogólnie mówiąc, w firmie
PogoNeo praca odbywa się na poziomie profesjonalnym, a więc z użyciem różnych technologii i maszyn- zatem zmiana techniki lub materiału nierzadko w ostatniej chwili [czy to na życzenie klienta, lub z powodu słabego efektu wizualnego widocznego w ramach przeprowadzonego testu], nie jest dla nas nierozwiązywalnym problemem[Jeżeli nie wiesz o chodzi w tej informacji, to się nie przejmuj- możesz nam po prostu przesłać takie pliki jakimi dysponujesz, a my zapewne i tak sobie z nimi poradzimy]
W jaki sposób zapakujecie
produkt , aby nie został uszkodzony w transporcie?Opakowania standardowych
produktów PogoNeo to nie są przypadkowe płachty tektury znalezione na tyłach supermarketu, alewyprodukowane specjalnie dla nas estetyczne kartony w ramach zamówień zgodnych z europejskim systemem FEFCO przeznaczonym dla profesjonalistów. Także nasza folia bąbelkowa nie jest "z gatunku byle taniej", lecz stanowi udane połączenie twardych pęcherzyków powietrza z miękkim tworzywem polipropylenowym. Całość zawijana jest w czarną folię stretch w celu ochrony przed warunkami atmosferycznymi oraz ciekawskimi oczami personelu firm transportowych. Dodatkowo na końcu owijamy wszystko taśmami zawierającym ostrzeżenia o szklanej zawartości. My nie oszczędzamy więc nawet na tym końcowym etapieJednakże w przypadku realizacji niestandardowych kwestia pakowania i wysyłki jest już sprawą całkowicie indywidualną. Bywa, że stajemy przed problemem rozwiązania kwestii wysyłki
oprawy całkowicie szklanej i / lub o nierównym rozłożeniu ciężkości. Bywa więc, iż paczki zproduktami niestandardowymi nie są więc estetyczne a ich wypełniacze stanowią przeróżne materiały. [Oczywiście także takie opakowania dla niestandardowychproduktów można wykonać bardziej estetycznie, ale generuje to dodatkowe koszta, ponoszone wówczas przez stronękupującą ]
No ale czy podczas wysyłki towaru nie dojdzie do jego zniszczenia lub opóźnienia całego procesu?
Niestety każda firma przewozowa potrafi zdemolować powierzone jej
produkty lub nawet je zgubić; niezależnie od sposobu ich opakowania czy ich zadeklarowanej wartości. Gdyby tak nie było, to firmy kurierskie nie oferowałyby opcji dodatkowego ubezpieczenia przyjmowanych przesyłek. Poza tym zlecony przez nas dzień odbioru przesyłki nie jest jej gwarantowanym dniem odbioru przez firmę transportową. Niestety wieloletnia praktyka pokazała nam, że poziom usług kurierskich w Polsce pozostawia wiele do życzenia, niezależnie od wybranej firmy przewozowejZ tego też względu strona
kupująca powinna mieć na uwadze fakt, że o ile firmaPogoNeo może wykonać wszystko w ustalonym terminie, o tyle firma kurierska może popsuć plany dotyczące wręczeniazakupionej nagrody czy prezentu poprzez zwyczajne zniszczenie w transporcie powierzonego jej przedmiotu lub samowolne przełożenie sobie dnia odbioru [i to w dodatku bez uprzedniego poinformowania o tym zleceniodawcy]. Zatem zamawianie jakichkolwiekproduktów na tak zwaną ostatnią czy też przedostatnią chwilę jest więc niewskazane. Sugerujemy zatem mocno składanie zamówień w terminie umożliwiającym namwytworzenie także ewentualnych duplikatów lubproduktów zastępczych. Albowiem nawet relatywnie łatwa powtórnaprodukcja płyty standardowej zabiera nam czas zarówno na jej wytworzenie fizyczne jak i ponowne przetransportowanie
A jeśli firma przewozowa faktycznie zniszczy mój
produkt , to co wtedy?Otrzymaną od nas przesyłkę z towarem zawsze należy otworzyć w obecności kuriera, w celu stwierdzenia, czy jej zawartość nie została w jakiś sposób uszkodzona / zniszczona; a szczególnie wtedy, jeżeli już na samym opakowaniu widać uszkodzenia takie jak wgniecenia, dziury czy zdartą folię i taśmy. Jeżeli faktycznie zostaną stwierdzone jakieś uszkodzenia
produktu , to kurier ma obowiązek spisać protokół szkody i zostawić na miejscu jego jeden egzemplarz wraz ze swoim podpisem. Taki protokół musi wymieniać dokładnie [czyli nie zdawkowo] rodzaj uszkodzeń oraz wszystkieprodukty / elementy nimi dotknięte. Oprócz tego protokół szkody musi wymieniać sposób zapakowania przesyłki i oznaczeń znajdujących się na niej. Bardzo przydatne będą zdjęcia, które sugerujemy wykonywać jeszcze przed kompletnym odpakowaniem przesyłki, w trakcie jej otwierania oraz już po jej otworzeniuJeżeli natomiast przesyłka zostanie otworzona już po odjeździe kuriera, to także później istnieje możliwość spisania ewentualnego protokołu zaistniałej szkody. Zgodnie z Prawem Przewozowym termin na to wynosi 7 dni kalendarzowych i ulega wstrzymaniu w momencie zgłoszenia powstania szkody firmie przewozowej
Bez otrzymania ewentualnego protokołu spisanego przez pracownika firmy przewozowej w trakcie przekazania towaru i wymieniającego wszystkie jego uszkodzenia, zarówno sam nasz klient jak i sprzedawca towaru [czyli
PogoNeo ] będą mieli mocno utrudnione dochodzenie od przewoźnika rekompensaty za ewentualne straty przez niego spowodowane. Jeżeli stronakupująca lub odbiorca przesyłki zaniecha czynności związanych z prawidłowym udokumentowaniem szkód oraz przekazaniem nam protokołu, to tym samym zrzeknie się swojego prawa do jakiejkolwiek rekompensaty z tytułu takich strat ze stronyPogoNeo . Dochodzenie ewentualnych roszczeń będzie musiało się zatem odbyć bezpośrednio od przewoźnika, bez zaangażowania w ten proces firmyPogoNeo
To właściwie kto i w jaki sposób ma potem dochodzić rekompensaty za zniszczony
produkt albo za w ogóle zgubioną przesyłkę?Oprócz stawianego przez firmy transportowe przy rozpatrywaniu zgłaszanych im reklamacji warunku otrzymania prawidłowo sporządzonego protokołu szkody, praktykują one także konieczność przedstawienia im udokumentowania poniesionych faktycznych kosztów naprawczych lub wytworzenia
produktów zastępczych. W związku z tym nabywca naszychproduktów zniszczonych przez przewoźnika ma cztery opcje. Nasz klient może albowiem po uprzednim odpowiednim uzgodnieniu szczegółów:A] Odesłać nam na nasz koszt rzeczone
produkty w celu ich bezpłatnego naprawienia. Nasz klient nie ponosi wówczas dodatkowych kosztów finansowych lecz jedynie czasowe, które to oraz ich następstwa nie podlegają rekompensacie ze strony firmyPogoNeo B] Naprawić uszkodzony towar we własnym zakresie, a udokumentowanie kosztów z tym związanych [w postaci na przykład rachunku od jakiegoś rzemieślnika] dołączyć do reklamacji składanej we własnym zakresie u przewoźnika. Nasz klient ponosi wówczas wszelkie koszta, a
PogoNeo nie jest zobligowane do ich jakiejkolwiek rekompensatyC] Dokonać u nas
zakupu duplikatów - i dochodzić rekompensaty z tym związanej we własnym zakresie w firmie transportowej. W przypadku całkowicie negatywnego lub chociaż zaledwie częściowego niezrekompensowania przez przewoźnika kosztu drugiegozakupu naszemu klientowi, nabywca pozostaje wówczas z takim dodatkowo poniesionym wydatkiem, gdyż firmaPogoNeo jako niebędącą stroną procesu reklamacyjnego nie jest zobligowana do anulowania czy chociaż wyrównania ewentualnie powstałej w ten sposób "dopłaty" za pierwotnąsprzedaż D] Dokonać u nas
Te cztery opcje wynikają wprost z działań firm transportowych - i sugerujemy naszej klienteli zdecydowanie się na wybranie opcji dla niej najbardziej odpowiedniej zawczasu, aby ewentualnie potem uniknąć niepotrzebnej dodatkowej straty czasu oraz różnych negatywnych emocji kierowanych niewłaściwie pod adresemzakupu duplikatów - i scedować dochodzenie rekompensaty z tym związanej na firmęPogoNeo . W przypadku całkowicie negatywnego lub chociaż zaledwie częściowego niezrekompensowania straty przez przewoźnika kosztu drugiegozakupu firmiePogoNeo , nabywca pozostaje wówczas z takim dodatkowo poniesionym kosztem, albowiem firmaPogoNeo zwróci swojemu klientowi tylko tyle środków finansowych, ile sama w procesie reklamacji faktycznie otrzyma od przewoźnikasprzedawcy towaru zamiast w kierunku jego przewoźnikaNatomiast w przypadku uzyskania przez nas wstępnej informacji o zagubieniu przesyłki przez przewoźnika, firma
PogoNeo nie może uznać jej za takową do czasu uzyskania ostatecznego potwierdzenia jej statusu. Zatem ewentualne żądanie zwrotu kwotyzakupu kierowane doPogoNeo może być uznane za zasadne dopiero po kompletnym zakończeniu procedur przez firmę transportową związanych z poszukiwaniami. Na tej samej zasadzie rozpoczęcie przez nas fizycznego wykonywania nieodpłatnego duplikatu będzie odłożone w czasie do momentu zakończenia ustaleń z przewoźnikiem. Nasz klient natomiast może dokonać zakupu duplikatu bez oczekiwania na rozwiązanie tej kwestii, ale nie może potem liczyć na zwrot kosztówzakupu duplikatu w przypadku odnalezienia przez przewoźnika jego pierwowzoru
Czy naprawdę muszę spisać protokół szkody?
Tak, gdyż jest on podstawą do udowodnienia zasadności roszczeń
Przesyłki można także po prostu nie przyjąć, powołując się na widoczne z zewnątrz potencjalne uszkodzenia jej zawartości i / lub grzechoczącą zawartość słyszalną ze względu na grawitację oddziałującą na stłuczone / pokawałkowane elementy. Bo też jeżeli przy przechylaniu lub potrząsaniu jeszcze nieodpakowaną przesyłką słychać efekt pudełka z puzzlami, to najprawdopodobniej jej elementy zostały stłuczone. W przypadku nie przyjęcie przesyłki zostanie ona do nas odesłana [na koszt
PogoNeo ] i tym samym obowiązek sporządzenia protokołu szkody zostanie scedowany na nas
A jeśli firma przewozowa zostawi przesyłkę "u sąsiada" lub "w sklepie obok"?
Takiej przesyłki nie należy w ogóle odbierać i niezwłocznie zgłosić jej zaginięcie firmie kurierskiej lub ewentualnie nam
Firma
PogoNeo wysyła towar zawsze na adres wskazany nam przez klienta- i za to płaci firmie transportowej. Jeżeli przesyłka została więc dostarczona do osoby / firmy trzeciej, to usługa przewozowa została wykonana nieprawidłowo- i należy to wyjaśnić z tymże przewoźnikiem właśnieStrona
kupująca zgadzając się, czy to aktywnie czy pasywnie, na odebranie przesyłki z adresu innego niż ustalonego zPogoNeo i wymienionego na liście przewozowym ryzykuje, iż ewentualny protokół szkody zostanie sporządzony nieprawidłowo lub w nawet w ogóle
Co robicie w sytuacji uszkodzenia produktu przez przewoźnika?
Jeśli jest to technicznie możliwe, to naprawiamy uszkodzony
produkt , po jego dostarczeniu na adres wskazany przezPogoNeo . Czasami aby stwierdzić, czy przedmiot uda się naprawić [lub ewentualnie zmodyfikować go na tyle aby ukryć uszkodzenia], musimy go najpierw obejrzeć na żywo- czyli wówczas takiego stwierdzenia możemy dokonać dopiero po otrzymaniu rzeczonegoproduktu . Ale jeśli uszkodzenia widoczne na ewentualnych zdjęciach udostępnionych nam przez stronękupującą są zbyt poważne / widoczne, to możemy od razu założyć, że zostanie wykonany jego duplikat lub jakaś forma zbliżona / zastępcza. Możemy tak też postąpić na wyraźne życzenie klientaDo momentu otrzymania przez nas prawidłowo sporządzonego protokołu szkody lub jego kopii, wykonanie wszelkich napraw, duplikatów lub
produktów zastępczych będzie wiązało się z dodatkowymi kosztami, które będzie musiała bezpośrednio ponieść strona składająca reklamację do takiego produktuzakupionego uprzednio. Takie różne ewentualne koszta będą uzgadniane przed fizycznym podjęciem się przez nas napraw / wymiany
Co robicie w sytuacji zagubienia
produktu przez przewoźnika?Czekamy na ostatecznie potwierdzenie od firmy transportowej, iż przesyłki nie udało im się odnaleźć i w związki z czym wypłaci ona odszkodowanie z tego tytułu. Wówczas wytworzymy duplikat lub jakąś formę zbliżoną / zastępczą
Nowe prace możemy też rozpocząć wcześniej, ale tylko na wyraźne życzenie klienta, gdyż będzie się to wiązało ze
sprzedażą nowego produktu. Albowiem należy liczyć się z tym, iż zagubiona przesyłka zostanie odnaleziona w przyszłości i / lub dostarczona do adresata w sposób prawidłowy
Jak szybko dokonujecie ewentualnych napraw lub wytworzenia nowych egzemplarzy?
Tak szybko tylko będzie to możliwe w danej sytuacji
A konkretnie w przypadku ponownego
zakupu nagród standardowych to w przeciągu 3 dni roboczych, licząc od dnia następnego po otrzymaniu przez nas odpowiedniego protokołu szkody i / lub dyspozycji dotyczącej nowego zlecenia. Jeżeli dowyprodukowania będzie więcej niż jedna sztuka, to każda kolejna może wydłużyć czas fizycznej realizacji o dodatkowy dzień roboczy. W przypadku naprawy natomiast czas liczony jest od dnia następnego po otrzymaniu przez nas przesyłki z uszkodzonymproduktem i także podlega on potencjalnemu adekwatnemu wydłużenia o ilość dni równą liczbie przysłanych do procesowania egzemplarzyNatomiast
produkty niestandardowe wymagają od nas indywidualnego podejścia- więc stronakupująca nie może liczyć na to, iż ich duplikaty lub wersje zastępcze zostaną wytworzone w takim samym okresie czasu, jaki był potrzebny naprodukcję oryginałów / pierwowzorów. A to czy stronakupująca zleca realizacjęproduktu standardowego czy niestandardowego, jest jej wyborem w toku omawiania zlecania- gdyż to klient decyduje czy chcekupić standardowąnagrodę , coś bardziej niezwykłego lub nawet w ogóle niebędącegonagrodą określaną mianemzłotej / platynowej płyty W przypadku
produktów niestandardowych wytworzenie duplikatu może okazać się nawet niemożliwe, gdyż jakiś materiał zastosowany w jegoprodukcji zostanie zużyty na wytworzenie oryginału / pierwowzoru. Zatem jedynie w przypadku rozwiązań standardowych możemy zagwarantować powtarzalność procesuprodukcji w ramach reklamacji
Czy lepiej jest zatem naprawić
produkt uszkodzony, wytworzyć jego kopię lub może coś zastępczegoTo wszystko zależy od tego co konkretnie stało się z oryginałem oraz ile czasu jest nam skłonna dać strona
kupująca .Może się zdarzyć, że wytworzenie duplikatu nawet niestandardowego
produktu nie będzie problemem- a może być tak, że jedynym sensownym rozwiązaniem będzie przeróbka uszkodzonejnagrody . To oczywiście będzie ustalone z klientem w toku korespondencji, po fakcie zgłoszenia reklamacji z takiego czy innego powodu
Ile czasu mam na wykonanie ewentualnego zgłoszenia natury reklamacyjnej?
Czas na wykonanie ewentualnego zgłoszenia natury reklamacyjnego do firmy PogoNeo [dotyczącego zarówno uszkodzenia towaru w transporcie jak i samych
produktów jako takich] wynosi do 7 dni licząc od dnia doręczenia przesyłki przez przewoźnika. Powinno ono mieć formę wiadomości e-mailowej przysłanej na adres w ramach którego było omawiane dane zlecenie. Forma SMSowa i rozmowa telefoniczna nie są właściwe, więc jako takie nie zobowiązują nas do jakichkolwiek działań. A w przypadku wybrania drogi listownej, swoje zgłoszenie reklamacyjne [dotyczące wyłącznie uszkodzenia towaru w transporcie] należy kierować bezpośrednio do firmy transportowej, wybierając tym samym dochodzenie roszczeń od niej we własnym zakresie
Czy swoją paczkę mogę odebrać w Paczkomacie InPost?
Ze względu na gabaryty, w większości przypadków niemożliwym jest skorzystanie z tego typu opcji odbioru naszych
produkcji . Na pewno nie jest to możliwe w stosunku do realizacji standardowych
Ile konkretnie kosztuje transport waszych
oprawionych produktów ?Zazwyczaj 20-25 PLN brutto, czyli za: dostawę standardowego
produktu , następnego dnia roboczego [ale bez gwarancji, do godziny 18:00. Ale mnoga liczba egzemplarzy [nawet standardowych]produktów może [ale nie zawsze musi] wygenerować dodatkowe opłaty. Natomiast koszta kurierskie z pewnością podniesie wysyłka przyspieszona [czyli na przykład konkretnie "nie później niż do godziny 12:00"] lub dostawa towaru w sobotę. Takżeoprawy wielkogabarytowe są bardziej kosztowne. A w przypadkach extremalnych towar wysyłamy na palecie lub dowozimy we własnym zakresie. Takie indywidualne kwestie transportowe, a więc i koszta oraz ich dostępność, są oczywiście ustalane z klientem w ramach omawiania zlecania
Czy otrzymam fakturę VAT na swój
zakup ?Nie, ponieważ nasza firma nie rozlicza w sposób czynny podatku VAT, więc zgodnie z polskim prawem naszym legalnym ewentualnym dokumentem
sprzedaży może być wyłącznie rachunek. Oczywiście na podstawie takiego rachunku także można odliczać koszta uzyskania przychodu, a sam koszt transportuproduktów będzie zazwyczaj ujęty na nim jako oddzielna pozycja
W jaki sposób mogę zapłacić za swój
zakup ?Przelewem bankowym lub na nasze konto w PayPalu albo gotówką. A w wyjątkowych przypadkach możemy
sprzedać naszeprodukcje za pobraniem. Natomiast na dzień dzisiejszy nie obsługujemy jeszcze transakcji kartami płatniczymi i walutami wirtualnymi
Czy można przysłać oryginalne
płyty CD w celu ich wykorzystania woprawie ?Jeżeli strona
kupująca chce przysłać nam swoje oryginalnepłyty , to muszą nam one zostać po prostusprzedane ; a który to koszt poniesiony przezPogoNeo zostanie potem ujęty na rachunku wystawionym w związku z danym zleceniem. Jest to podyktowane tym, że w przypadku zaginięcia paczki lub zdemolowania jej zawartości przez firmę kurierską, my musimy być w stanie udowodnić przewoźnikowi stratę dotyczącą także tych dodatkowychpłyt CD. Ewentualnie toPogoNeo może dokonać odpowiedniegozakupu we wskazany namsklepie stacjonarnym lub internetowym [i także w takim przypadku taki dodatkowy koszt zostanie doliczony do ceny końcowej]
Gdzie mogę znaleźć informacje o
płytach winylowych i sprzęciegramofonowym? Na początek można odwiedzić serwis
Gramofonia.pl , zawierający sporo informacji dotyczącychwinyli , recenzji sprzętu i opisów akcesoriów muzycznych